Să ne rugăm pentru prietenia și buna înțelegere a popoarelor ortodoxe, pentru unitatea creștinilor și pentru deschiderea lumii către Hristos-Logosul dumnezeiesc!

vineri, 10 iulie 2015

Se făcu tăcere-n Rai


Din recitalul poetic rostit la Colocviul de literatură creștină de la Mănăstirea Caraiman (3-5 iulie 2015)

Se făcu tăcere-n Rai


                                     În memoria lui Cezar Ivănescu

I          Se făcu tăcere-n Rai, mon amour!
           Iată focul ce ni-l dai, mon amour!
           Iată buzele ce tac, mon amour!
           Pleoapelor le-ai pus capac, mon amour!
           Briza se opreşte-n loc, mon amour!
           Stelele se-ascund în foc, mon amour!
           Oamenii stau pironiţi, mon amour!
           De-astrul zilei toropiţi, mon amour!

           Doamne, ce joc joci cu noi, mon amour?
           Sîntem mici şi sîntem goi, mon amour!

II         Se făcu tăcere-n Rai, mon amour!
           Suie îngerii pe cai, mon amour!
           Caii lacrimilor mari, mon amour!
           Îngerii în zeghe tari, mon amour!
           Îngerii cu ochi fierbinţi, mon amour!
           Şi cu inimi pînă-n dinţi, mon amour!

III        Dară Domnul spuse-aşa, mon amour:
           „Angheli sfinţi, săriţi din şa! mon amour
           Iarbă cailor să daţi, mon amour!
           La hodină să-i lăsaţi, mon amour!
           Iară voi mai adăstaţi, mon amour!”
           Cailor ce pasc în vis, mon amour!
           Ispitirea ne-a învins, mon amour!

IV       De ce frunzele-au tăcut, mon amour?
De ce vîntul s-a oprit, mon amour?
Soarele ne-ncinge rău, mon amour!
Era bine-n sînul Tău, mon amour!
Bine ne era sub cer, mon amour!
Rău ne-apasă-al lumii ger, mon amour!
Rău şi bine ne-mpresor, mon amour!
N-am cu ce să le măsor, mon amour!
N-am cu ce să le-nghioc, mon amour!
Inima mi-o pui pe foc, mon amour!
Inima mi-o pui pe jar, mon amour!
Apa morţii în pahar, mon amour!
Lacrimile din obroc, mon amour!
Se fac rîu adînc pe loc, mon amour!
Rîu înspumegat de dor, mon amour!
Ce-nfăşoară Raiu-n zbor, mon amour!
Şi-l închide-n depărtări, mon amour!
Pe uscatele cărări, mon amour!

V        Doamne, ce ne întrebai? mon amour
Sufletul ni-l ispiteai, mon amour
Inima Ţi-am sfîşiat, mon amour!
În odgoane Te-am legat, mon amour!
Buzele Ţi-am sigilat, mon amour!
Dragostea-am încarcerat, mon amour!

În otrăvuri de-am păşit, mon amour
Dă-ne-un ev de ispăşit, mon amour!
Dă-ne-un ev din mila Ta, mon amour!
Punte-un soare-n coasta mea, mon amour!
Fă-mă loc de căpătîi, mon amour!
Sîngele ca să-mi învii, mon amour!
Sîngele ca să-mi înalţi, mon amour!
Şi în boltă să-l prefaci, mon amour!
Peste streşini de-mpăraţi, mon amour!

VI       În tăcerea celui Rai, mon amour
Se aude-un cînt de nai, mon amour
Un cînt lin şi-un vînt uşor, mon amour
Pe-al Tău fluier se-nfăşor, mon amour
Pe-al meu glas făcut fuior, mon amour
Pe-al Tău sînge-ngemănat, mon amour
Cu al nostru dor curat, mon amour
Cu al nostru dor de dor, mon amour
Doamne, m-ai făcut să mor! mon amour
Doamne, m-ai făcut să viu! mon amour
Roua inimii, tîrziu − mon amour!
Roua inimii din nou − mon amour!
Cerul vechi din cerul nou, mon amour!
mon amour. mon amour. mon amour.


_______________________________________________________

Mai multe despre Colocviul organizat de Ziarul Lumina în poiana părintelui Gherontie de la Bușteni:
 

Niciun comentariu: